روانشناسی فردی

15 راه رسیدن به آرامش درونی در زندگی

آرامش درونی چیست

آرامش درونی آرزوی همه انسان ها است فرقی نمی کنه پولدار باشید یا نه، فرق نمی کنه زن هستید یا مرد در هر صورت آرامش درونی می تواند تجربه فوق العاده از زندگی را برای شما به ارمغان بیاورد. در این پست سایت روانشناسی اعصاب و روان به بررسی راه های دستیابی به آرامش درونی از دید علم روانشناسی می پردازیم.

چگونه به آرامش درونی برسیم؟

در ادامه همراه با سایت اعصاب و روان باشید.

تعریف آرامش درونی چیست؟

خب اولین سوال این است که اصلا تعریف آرامش درونی چیست؟ چطور باید به چیزی برسیم که نمی دانیم آن چیست و چه تعریفی دارد؟

آرامش درونی حس رضایت، شادی، امنیت و دوستی با خود است.

آرامش درونی بهترین چیزی است که یک فرد می تواند داشته باشد و در تمام جنبه های زندگی او باید جاری و ساری باشد.

راه رسیدن به آرامش درونی چیست؟

اما چطور به آرامش درونی دست پیدا کنیم؟ چطور آن را کسب کنیم و در آن وضعیت فوق العاده بمانیم؟

در ادامه این مطلب سایت اعصاب و روان به بررسی 15 راه رسیدن به آرامش درونی از دید روانشناسی می پردازیم.

1- محدودیت ها را تعیین کنید

اگر زندگی شما بیش از حد پرکار و شلوغ شده، ممکن است لازم باشد محدودیت هایی برای آن تعیین کنید.

پس جلوی انجام کارهایی که اهمیتی ندارند را بگیرید، چیزهایی که واقعا  اهمیت زیادی ندارند.

حتما مقاله راه رسیدن به آرامش بعد از طلاق را در سایت اعصاب و روان مطالعه کنید.

2- یک تکنیک دستیابی به آرامش پیدا کنید که برایتان کارساز باشد

ما تنفس شکمی و ورزش کردن برای کاهش تنش و شارژ مجدد در طول روز را توصیه می کنیم.

چه چیزی برای شما مفید است؟ با چی آرام می شوید؟

پیاده روی طولانی

موسیقی

یوگا

مراقبه

یا رفتن به شنا؟

آن را پیدا کنید و حتما به طور متناوب انجام دهید

3- از کاه کوه نسازید

این مورد می‌تواند باعث ایجاد استرس غیر ضروری شود، برای دستیابی به احساس آرامش درونی در زندگی اصلا سخت نگیرید و زندگیتان را دوست داشته باشید.

زمانی که با مشکل به ظاهر بزرگی روبرو شدید از خود سوالاتی مانند این بپرسید:

آیا کسی در کره زمین از من بدتر هست؟

آیا این موضوع در 5 سال آینده مهم خواهد بود؟

این سوالات به شما کمک می‌کنند که زوم کنید و متوجه شوید که این چیزها بد نیستند و شما می‌توانید آن‌ها را کنترل کنید.

4- آهسته حرکت کنید

در این حالت احساسات شما نیز معکوس عمل می کنند.

اگر در حین راه رفتن آهسته حرکت کنید، حرکت دادن بدن و یا صحبت کردن شما اغلب استرس کمتری دارد (در مقایسه با اینکه اگر سریع حرکت کنید یا تند حرف بزنید).

سرعت کم برای کاهش استرس، شامل کارهای زندگی روزمره می شود مانند دوچرخه‌ سواری، کار کردن پشت میز و غذا خوردن.

اگر استرس شما کاهش پیدا کند قدمی قوی در راه رسیدن به آرامش درونی برداشته اید.

بد نیست نگاهی به مقاله استرس صبحگاهی چیست در سایت اعصاب و روان بیندازید.

5- برای رسیدن به آرامش درونی حتما محیط اطراف و ذهنتان را پاکسازی کنید

فقط ۳ دقیقه طول می کشد تا فضای کاری تان و یا اتاقی که در آن هستید را مرتب کنید.

فضایی پاکسازی شده، ساده و مرتب در اطراف شما وضوح و نظم را به ذهن می آورد.

فقط به این محدود نباشید، زندگی و خانه خود را پاکسازی و ساده کنید و زندگی خود را نیز سازماندهی کنید تا در یک محیط آرام‌ تر زندگی کنید.

6- از یک فضای کاری حداقلی استفاده کنید

فضای کار من در سایت اعصاب و روان فقط یک لپ تاپ روی یک میز چوبی است.

من از صندلی راحتی استفاده می کنم و در کنار کامپیوتر جایی برای لیوان آب وجود دارد. همین کافی است.

در اینجا هیچ حواس‌ پرتی وجود ندارد. فقط من، کامپیوتر و آب.

این سادگی باعث ایجاد آرامش درونی انسان می‌شود و تمرکز کردن در ساعات کاری را آسان‌ تر می‌کند.

7- ۱۰ دقیقه زودتر برسید

این نکته برای پاسخ به سوال چگونه به آرامش درونی برسیم را یادتان باشد.

این یک عادت کوچک است اما این روش بیشتر زمان پر استرس سفر در طول سال را به دوره‌ های آرامش و شارژ مجدد تبدیل کرده‌ است.

همیشه زودتر سر قرارهای کاری و خانوادگی حاضر شوید.

8- بپذیرید و رها کنید

همین لحظه، همین الان است. این یک تکنیک فوق العاده برای دستیابی به احساس آرامش درونی در زندگی است.

اما اگر چیز منفی در گذشته اتفاق افتاده، حرفی که کسی گفته، کاری که کسی انجام داده هنوز هم در ذهن شماست، پس به جای تلاش برای دور کردن آن، آن احساس و فکر را بپذیرید.

زمانی که شما آنها را قبول می‌کنید، قدرت آنها کم می شود.

اگر  واقعیت در ذهن شما وجود داشته باشد، احساسات منفی به شدت کمتر می‌شود.

9- برای رسیدن به آرامش از نظر روانشناسی به جای حدس زدن سؤال کنید

خواندن ذهن دیگران غیر ممکن است (اگر نگوییم سخلی سخت است).

اما با این حال اغلب آن را امتحان می‌کنیم و اضطراب، عدم قطعیت و نتیجه‌ گیری‌ های اشتباه را برای خودمان ایجاد می‌کنیم.

پس بپرسید و به جای آن ارتباط برقرار کنید.

ممکن است در ابتدا کمی سخت باشد اما در دراز مدت می تواند شما و اطرافیان را نجات دهد.

10- مدتی فرار کنید

در زندگیتان تغییر رویه ایجاد کنید.

یک رمان بخوانید، نمایش تلویزیونی یا فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید.

این ساده است اما باعث می شود تا استرس کاهش یابد و آرامش از نظر روانشناسی بیشتری داشته باشید.

11- حل مشکلی که بر روی شما سنگینی می‌کند

دیگر تعلل نکنید. مشکل خود را حل کنید و آن را رها کنید و تمام استرس و تنشی که در زندگی شما ایجاد می کند را کاهش دهید.

احتمالا می دانید چه باید بکنید، اما این کار را انجام نمی دهید.

اما هر چه بیشتر منتظر بمانید، تنش درونی بیشتر می شود.

12- کارتان را در تعطیلات آخر هفته قطع کنید

یک راه رسیدن به احساس آرامش درونی این است که:

کارتان را رها کنید و گوشی کار را در محل کار بگذارید. فعالیت اینترنتی خود و چک کردن گوشی هوشمند خود را در آخر هفته به حداقل برسانید و یا قطع کنید

13- کلمه کوچک را به خاطر داشته باشید که به شما کمک می‌کند تا عاقانه عمل کنید: در یک زمان یک کار

این کلمات را یادآوری کنید و اجازه دهید در طول روز شما را راهنمایی کنند و هفته ای با استرس کمتر و تمرکز بیشتر خواهید داشت.

این نه تنها باعث آرامش درونی می‌شود بلکه به شما کمک می‌کند تا کاری بهتر و سریع‌تر انجام دهید.

14- نفس بکشید

هنگامی که استرس دارید و در ذهن خود با مشکلی یا گذشته و آینده درگیر هستید، به مدت دو دقیقه با شکم خود تنفس کنید و فقط روی دم و بازدم تمرکز کنید.

این باعث می شود بدن شما آرام شود و ذهن شما دوباره به لحظه فعلی بر می گردد.

15- به خاطر داشته باش: فردا هم یک روز هست

میدانم بعضی اوقات روز بدی دارید. یا اتفاقات زندگی با برنامه های روز شما تداخل دارد.

بنابراین به آنچه که برنامه ریزی کرده اید نمی رسید و یا امیدوار بوده اید کاری را انجام دهید.

بهترین راه برای مقابله با چنین وضعیتی و رسیدن به احساس آرامش درونی این است که با مهربانی به خود بگوییم که فردا هم وجود دارد و میتوانید آن را بعدا انجام دهید.

از طرف دیگر اذیت کردن خود راهی هوشمندانه و مفیدی نیست.

دوست گرامی فقط کافیست این 15 کار را برای دستیابی به احساس آرامش درونی برای مدتی (حداقل 1 ماه) انجام دهید.

شک نکنید تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت و تغییرات شگرفی در زندگی شما ایجاد می شود.

در بخش دیدگاه های سایت اعصاب و روان منتظر نظرات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن