روانشناسی فردی

10 عادت برای تغییر زندگی در 66 روز

چند قدم برای تحول در زندگی کافیست؟

ایجاد تغییر زندگی همیشه کار ساده ای نیست و نیاز به رعایت اصولی دارد. در این مطلب سایت اعصاب و روان به بررسی ده قدم برای ایجاد تحول در زندگی  خواهیم پرداخت.

بهترین راه ایجاد تحول در زندگی چیست؟

ترفندهای روانشناسی نشان می‌دهند که معمولا ۶۶ روز طول می‌کشد تا یک عادت جدید شکل گیرد.

با این حال، طبق تجربه، تعداد این روزها مهم‌ نیست، شما می‌توانید کاری را برای ۶۶ یا ۶۰۰۰ روز انجام دهید، اما اگر هدف خوبی نداشته باشید، هرگز تغییر نخواهید کرد.

چه چیزی باعث تغییر می‌شود؟ کوشش و تلاش بسیارشما! در برخی موارد، نمی‌توانید رفتار یا موقعیت فعلی خود را تحمل کنید و باید کاری در این باره انجام دهید.

در طول سال‌ها، چنین موقعیت‌هایی داشتم. نتیجه این عادات با پیشرفت های کوچک و بازده‌های روزانه ناچیز همراه بود.

اما از آنجا که بدون آنها احساس بدی داشتم، این عادت ها، زندگی من را تغییر داده اند. ممکن است شما را نیز تغییر دهند.

خب پس خوبه به این ده مورد برای ایجاد تغییر اساسی زندگی خوب دقت کنید و اونها را عملی نمائید.

1- سه یا چهار اولویت روزانه تعیین کنید

این یکی از بهترین استراتژی‌های بهره‌ وری است که وجود دارد.

تمرکز چیزی است که می توان از آن نتیجه گرفت

این چیزی است که شما را به رسیدن اهداف کوتاه‌ مدت و بلند مدت تان نزدیک‌ تر می‌کند.

اما زمانی که روزهای شما مملو از عوامل حواس‌ پرتی می‌شود، چطور تمرکز می‌کنید؟ با محدود کردن گزینه‌های خود.

هر روز صبح آنچه می‌خواهید به دست آورید را برای خود مشخص کنید. سپس متعهد شوید که سه یا چهار کار کوچک اما ضروری را انجام دهید، انجام کارهایی فراتر از آن، یک امتیاز است.

حتما مقاله استرس صبحگاهی چیست را در سایت اعصاب و روان مطالعه نمائید.

۲. برای تغییر زندگی باید یک ساعت در روز مطالعه کنید

ممکن است شما آنقدر مشغول باشید که فرصت مطالعه نداشته باشید و یا اینکه دوست ندارید کتاب بخوانید.

خب کنار گذاشتن این عادت خیلی سخت هست. مطالعه شما را به یک متفکر و نویسنده بهتر تبدیل می‌کند.

اگر این کار را هر روز انجام دهید، سرانجام از آن متنفر نخواهید بود و حتی در آینده این کار را دوست خواهید داشت.

3- هر شب 7 تا 8 ساعت بخوابید

من هیچ وقت خوابم را فدای چیزی نمی کنم. اخیرا جلسه‌ ای را لغو کردم زیرا شب قبلش دیر به رختخواب رفتم.

کتاب خوبی را می‌خواندم که کاملا مرا تحت تاثیر قرار داده بود و شروع به یادداشت‌ برداری از آن کتاب کردم.

قبل از اینکه بدانم، ساعت 2 نیمه شب بود و قرار بود ساعت 7 صبح بیدار شوم تا به جلسه برسم.

بنابراین کنسلش کردم. این جلسه ارزشش را نداشت که کل روز خسته باشم.

برخی افراد می‌گویند که با پنج ساعت خواب می‌توانند خوب کار کنند، اما این افراد احتمالا اشتباه می‌کنند.

برای ایجاد تحول در زندگی به خواب خود توجه کنید و در مورد آن کاملا جدی باشید، خواه این بدان معنی باشد که زود به رختخواب بروید یا برنامه خواب خود را تنظیم کنید.

پیشنهاد سایت اعصاب و روان : تعریف روانشناسی چیست؟

4- روزانه 30 دقیقه پیاده روی کنید

اگر فرصت یک پیاده‌ روی روزانه کوتاه را ندارید، کنترل زندگی خود را در دست ندارید.

البته راه رفتن بدن شما را حرکت می‌دهد و برای شما خوب است، اما پیاده‌ روی الگوی روزانه شما را تغییر می دهد.

زندگی جریان عادی خود را دارد و هیچ مشکلی در آن وجود ندارد. اما وقتی بیرون قدم می‌زنید، مجبور هستید طبق این جریان باشید و احساسات شما افزایش‌ می یابد

ریه‌ ها هوا را احساس می‌کنند و پاهای شما بافت زمین را حس می‌کنند. این روشی عالی برای ایجاد تحول در زندگی روزمره تان است.

به هر صورت، تنها یا با فردی دیگر بیرون بروید و از محیط خود لذت ببرید.

۵. تغییر اساسی زندگی با ورزش کردن ممکن می شود

تمرینات کششی فواید زیادی دارد.

از استخوان شما محافظت می‌کند، توده عضلانی را افزایش می‌دهد، شما را لاغر نگه می‌دارد، سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد و از آسیب جلوگیری می‌کند.

از 16 سالگی با وزنه کار کردم. من با تمرین های روزمره شروع کردم، به این معنی که در طول هر جلسه روی ماهیچه‌ های مختلفی کار می کردم.

ماهیچه‌ها برای قوی‌ تر شدن به فشار بیشتری نیاز دارند. در حالت ایده‌ آل، شما باید تمام ماهیچه‌های خود را سه بار در هفته ورزش دهید

تمرینات کامل بدن، کاربردی است و موثر است.

پیشنهاد می کنیم مقاله منظور از طلاق عاطفی چیست را در سایت اعصاب و روان مطالعه کنید.

6- پیروی از الگوی متناوب تغذیه یا روزه‌ داری

بدانید چه چیزی می خورید. این شاید ساده باشد اما اینطور نیست.

شما بشبیه چیزی می شوید که می خورید دوستان.

از مهم ترین قدم های ایجاد تحول در زندگی دقت و ایجاد نگرش صحیح به تغذیه است.

در طول این رژیم غذایی من هر چیزی که می خواهم را می خورم، اگرچه سعی می کنم از مواد غذایی سالم استفاده کنم. اولین وعده روز من همیشه شامل مقدار زیادی چربی اشباع‌ نشده و پروتئین است.

بعد از آن، بیشتر غذاهایی با ارزش غذایی بالا مصرف می کنم و از غذاهای کم‌ ارزش اجتناب می کنم.

قبل از شروع تمرین روزه گرفتن متناوب، با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که میزان کالری مورد نیاز بدنتان را تامین می کنید.

معمولا 2،000 کالری برای خانم ها و 2500 کالری برای آقایان مورد نیاز است، هرچند که نیازهای هر فرد طبق بدن و سبک زندگی آنها متفاوت خواهد بود.

۷. روی حال تمرکز کنید

بسیاری از ما آنقدر روی “آینده” متمرکز شده ایم که فراموش می کنیم از لحظه فعلی لذت ببریم.

ما همیشه منتظریم تا به چیز دیگری برسیم. فکر می کنیم “من بعد از آن خوشحال خواهم شد.”

این یکی از بزرگ‌ ترین مشکلات من است و باید هر روز به خودم یادآوری کنم که باید از لحظه فعلی لذت ببرم.

همین مورد برای تغییر زندگی شما کافی است. باور کنید همین یک مورد

هر وقت احساس کردید درگیر آینده شدید ، محرکی پیدا کنید که شما را به لحظه حال برگرداند.

به عنوان مثال، من اخیرا یک ساعت جدید خریدم. در حال خواندن کتاب انگیزشی خاصی هستم هستم.

بنابراین من یک محرک ایجاد کردم. هر وقت به ساعتم  نگاه می کنم ، با خودم می گویم: “ساعت چند است؟ هم اکنون.”

۸. به راحتی عشق بورزید

مردم با عشقشان مثل یک منبع تمام شدنی رفتار می‌کنند. این طور نیست. عشق هرگز از بین نمی‌رود.

شما می توانید هر اندازه که می خواهید عشق بورزید و عشقتان بیشتر شود.

پس هر روز عشق بورزید. نگران از دست دادن امتیاز نباشید و در عوض منتظر چیزی باشید.

خالصانه مردم را دوست داشته باشید و به آنها عشق بورزید این مسیری برای تغییر اساسی زندگی در تمام ابعاد است.

9- هر روز 30 دقیقه بنویسید

باید هر روز به افکارم نظم و ترتیب بدهم و این کار را با نوشتن انجام می‌دهم.

این به من کمک می‌کند تا به آن چیزی که در زندگی ام اهمیت دارد تمرکز کنم. من مقاله نمی نویسم، می‌نشینم و وقایع روزانه را می‌نویسم البته  برای خودم و نه کس دیگری.

این یک ابزار عالی برای کمک به من برای تبدیل شدن به یک متفکر بهتر و فردی بهتر است.

همین قدم ساده در بلند مدت باعث ایجاد تحول در زندگی می شود و یکی از راه های رسیدن به آرامش درونی در زندگی است.

10- 30٪ از درآمد خود را پس انداز کنید

اگر نمی توانید 30٪ پس انداز کنید، 10٪ پس انداز کنید.

مقدار زیادی پس انداز نمی کنید، اما به هر حال مبلغی را پس انداز می کنید. خریدهای روزانه یا هفتگی غیر ضروری را حذف کنید.

مثلا شما به بادام هندی که زیاد قیمت دارد، همیشه احتیاج ندارید. زمانی که در هزینه های کوچک صرفه‌ جویی می‌کنید، می‌توانید به آرامی اما به طور مداوم سرمایه‌ گذاری خود را افزایش دهید و پولی را برای صندوق بیمه تان و خریدهای بزرگ کنار بگذارید.

این تغییرات کوچک می‌تواند به شما کمک کند برای هر چیزی در زندگی آماده باشید.

همین تغییرات کوچک در نهایت به تغییر زندگی شما منجر می شود و می توانید بهترین نتایج راکسب کنید.

در بخش نظرات سایت اعصاب و روان چشم انتظار شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن