روانشناسی عمومی

راه های رسیدن به آرامش بعد از جدایی

جدایی و طلاق برای بسیاری اتفاق میافتد و زندگی آنها را در هر صورت تغییرات بسیار میدهد. اما دغدغه رسیدن به آرامش بعد از جدایی چیزیست که حالا ذهن آنها را به خود مشغول میکند.

راه رسیدن به آرامش بعد از جدایی کدام است؟

با سایت روانشناسی اعصاب و روان همراه باشید.

طلاق برای خیلی ها اتفاق میافتد. اتفاق خوش آیندی نیست اما بعضی مواقع بهترین انتخاب است.

انتخابی که شما را از جهنمی که در آن قرار دارید رها میکند.

خب به هر حال زندگی ادامه دارد و باید به راه خود ادامه دهید باید بتوانید روی پای خود بایستید و در جریان مثبت آن قدم بردارید.

سعی کنید در این مدت سراغ همسر سابق یا شریک عاطفی خود نروید.

بسیاری تنها بعد از چند روز از جدایی به خاطر دلتنگی و فشارهای زیاد روحی مجدد سراغ همسر سابق خود را میگیرند.

یکی از دل مشغولی های بسیار بزرگ افراد بعد از طلاق و جدایی عدم آرامش ذهنی و روحی است

ازدوج به راحتی به دست نمیاید و حالا که از بین رفته آنها خود را چند قدم عقب تر میبینند و نمیتوانند به راحتی با آن کنار بیایند.

به یاد داشته باشید رسیدن به آرامش بعد از جدایی چیزی نیست که یک شبه به دست بیاید.

مثل یک دکمه نیست که آن را فشار دهید و همه چیز خوب شود.

باید برای آن برنامه ریزی کنید و بتوانید مدام آن را پیگیری کنید تا رسیدن به آرامش بعد از جدایی برایتان آرزوی نباشد.

ارزش های خودتان را مرور کنید

یکی از بهترین روش های رسیدن به آرامش بعد از جدایی و طلاق این است که مجدد بدانید چه ارزش هایی دارید.

باید دوباره مرور کنید که چه فرد توانایی هستید و چطور میتوانید از آنها استفاده کنید

این موردی است که روانشناسی تاکید بسیاری بر آن دارد، پس آن را جدی بگیرید.

راه کار عملی

قلم و کاغذ بردارید و لیستی از توانایی هایی که دارید را بنویسید.

اصلا خجالت نکشید این توانایی ها میتواند از آشپزی باشد تا مدیریت کردن گروهی متخصص.

مهم این است که بنویسید و خساست به خرج ندهید. باید بدانید آدم بی هنری نیستید.

همین مرور توانایی ها به شما اعتماد به نفس بالایی میدهد.

برای رسیدن به آرامش بعد از طلاق نکات مثبت شخصیت خود را پیدا کنید

یکی دیگر از روش های رسیدن به آرامش بعد از جدایی این است که نکات مثبت شخصیتی خود را بدانید.

یکی از دلایل اعتماد به نفس کم ما این است که واقعا به نکات مثبت و روشن خود نگاه نمیکنیم

فقط به دنبال نکات منفی هستیم و هر چه نگاه میکنیم سیاه است و سیاه

کار عملی

مجدد قلم و کاغذ بردارید ولی این بار تمام نکات مثبت شخصیتی خود را بنویسید.

اگر مهربان هستید بنویسید اگر سخاوتمند هستید بنویسید.

اما یادتان باشد بیهوده از خود تعریف نکنید.

برای مثال اگر واقعا خوش صحبت نیستید اما دوست دارید باشید، آن را ننویسید.

باید در این قسمت نهایت دقت را خرج کنید تا دقیق ترین خصوصیات خود را یادداشت کنید.

رویتن جدید درست کنید

اینکه جدا شدید یعنی برنامه زندگی شما تا حدود زیادی تغییر کرده است.

یعنی باید تنهایی (البته فعلا) خیلی از کارهای عادی را انجام دهید.

موضوع سر کارهای دو نفره و مشترک شما نیست.

موضوع بحث اینه که باید کارهایی که انجام نداده بودید را انجام دهید.

باید به جاهایی بروید که تا حالا نرفته بودین و تجربیات جدید و خوب کسب کنید.

ایجاد روتین (روال جدید زندگی) میتواند در رسیدن به آرامش بعد از جدایی کمک زیادی کند

برای مثال اگر دیر از خواب بلند میشدین، سحر خیز شوید و ورزش کنید.

اگر زندگی آرامی داشتین سعی کنید دوستان جدید پیدا کنید و با آنها وقت بگذرانید.

به هر حال تغییر روال زندگی کمک زیادی به شرایط جدید شما بعد از طلاق میکند.

همین مورد باعث میشود تا حال و هوای زندگی و دلتان تغییر کند و رویه جدیدی را تجربه کنید.

یادتان باشد طلاق پایان زندگی مشترکتان است نه زندگی اصلیتان.

به هر حال شرایط طوری پیش رفته است که مثل قبل نیست و باید طور دیگری زندگی کنید و یا به کلی زندگی را ببازید.

تصمیم با شماست.

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن